Güney İtalya Esintileri-1: Positano, Sorrento, Amalfi

POSITANO
Kayalıkların üzerine inşa edilmiş rengarenk evlerin kasabası Positano…

Biz Positano’ya son yılların parlayan yıldızı Bari üzerinden vardık. Motosikletlerle dolu dar yollarda; sıkışık trafiğe rağmen İtalya’nın ruhunu doyasıya yaşayabildiğimiz bir seyahat oldu. Bir tarafta alabildiğine uzanan masmavi sular, diğer tarafta pencerelerine çamaşır asılmış yıllanmış binalar…

Kasabaya vardığınızda önce, dik yamaçların üzerine kurulmuş onlarca renkteki evi arkanıza alarak güzel bir fotoğraf çektirin. Sonra yavaş yavaş kaybolun önünüzde kıvrılarak uzayan incecik sokaklarda… Biz de kimi zaman bir dondurmacıda kimi zaman hediyelik eşya satan dükkanlarda verdiğimiz kısa molalardan sonra yukarıda başladığımız yürüyüşü deniz kenarında tamamlıyoruz. Deniz suyunun sıcaklığını kontrol etmeyi de atlamıyoruz. Aylardan Mayıs. Bize göre su biraz soğuk. Ama denize giren birçok insan görmek mümkün sahilde…

Acıkmaya başladığımızı hissettiğimizde bu sefer daracık merdivenlerde onlarca basamağı tırmanarak manzarası güzel bir restoranda yemek molası veriyoruz. Benim gibi deniz ürünleri sevdalısıysanız şayet, deniz mahsullü bir makarna sipariş edin kendinize, karşınıza denizi alın ve ağzınıza attığınız her lokma ile birlikte anın tadını çıkarın….

SORRENTO
Positano’dan sonraki durağımız Sorrento. Sorrento, limonları ile meşhur bir kasaba.

Sabunundan şekerine, seramikten mutfak tekstiline limon temalı bir çok hediyelik eşya bulmak mümkün. Ayrıca bir çeşit likör olan Lemoncello’su da meşhur. Ancak siz de benim gibi çok şekerli içeceklerden hoşlanmıyorsanız güzel bir alternatif olan limonlu sodalarını öneririm.

Sorrento’da yürüyüş yaparken yağmura yakalanıyoruz ancak bu durum keyfimizi kaçırmıyor. Akşam yemeğimizi yedikten sonra otelimizin olduğu Amalfi’ye doğru yola koyuluyoruz.

AMALFI
Ertesi gün için esas planımız, Amalfi feribot iskelesinden feribota binerek Capri adasına geçmek. Bunun için sabah çok erken saatte yola koyulmamıza rağmen iskeleye vardığımızda hava koşulları nedeniyle feribot seferlerinin iptal edildiği bilgisini alıyoruz. Hafif bir burukluk yaşasam da sevgili eşimden (bu arada evliliğimizin üçüncü günü) Capri’yi görmek için buralara tekrar gelme sözü alınca keyfim yerine geliyor ve bu durumu Amalfi kasabasını daha detaylı gezmek için bir fırsat olarak görüyorum.

Amalfi; Positano ve Sorrento kadar ışıltılı bir kasaba olmasa da yağmurun dinmesini beklediğimiz güzel bir pastanede Cappucinolarımıza eşlik eden limonlu pasta müthiş lezzetli geliyor. Daha sonra kasabanın merkezinde yer alan Piazza Del Duomo’daki ihtişamlı  St.Andrea Kilisesini geziyoruz. Ardından yolumuz tarihi kağıt fabrikası müzesine düşüyor. Burada, detaylı olarak kağıt imalat sürecini dinliyoruz müze görevlisinden. Ve anı olarak hediye edilen küçük bir kağıt bir kağıt parçasıyla otelimize dönmek üzere yola koyuluyoruz.