TATLICA (ERFELEK) ŞELALELERİ, AYANCIK ve İNALTI MAĞARASI

Tatlıca Şelaleleri

Erfelek yakınlarındaki bu doğa harikası 28 takım şelaleden oluşuyor. Gerze’li olmamıza rağmen 3 yıl öncesine kadar gitmediğimiz Tatlıca Şelaleleri bir kez görünce güzelliğine hayran olmamızdan olacak her yıl tarafımızca ziyaret ediliyor. Yolu çok güzel değil ancak bu sene özelleştirildiğini ve alternatif ve nispeten daha kısa bir yolun açıldığını öğreniyoruz.

Bölgede, şelaleleri görmek için tırmanmaya başlamadan önce, piknik alanında mangalınızı yapabilir ya da ben bu mangal işlerine bulaşmayı pek sevmiyorum derseniz, bu işi sizin için yapan restoranda dilediğinizce yiyebilirsiniz. Et dışında gözleme vs. gibi alternatifler de mevcut.

Biz aile olarak mangalı pek sevdiğimizden olsa gerek büyük bir hevesle giriştik bu işe. Beyler, ateş başında ter dökerken ve kömürün binbir renkli tonuna bulanırken hanımlar lezzetli bir salata hazırladı. Sonra açık havada büyük bir iştah ve afiyetle yendi bu güzel yemekler. Çay keyfini de yaptıktan sonra yavaş  yavaş tırmanışa geçtik.
Şelalelerin en güzellerinden biri, merdivenler başlamadan hemen solda… En sıcak günlerde bile etrafı buz gibi oluyor şırıl şırıl akan suyun etkisiyle.

Şelale sayısı oldukça fazla ancak ekipman ve rehber olmadan çok yukarılara tırmanmak tavsiye edilmiyor. Tepede ayran, çay, kahve vb. içebileceğiniz bir çeşit çay bahçesi, bir dinlenme noktası mevcut. Genelde biz gezimizi burada nihayetlendirebiliyoruz. Aralarda irili ufaklı şelaleler görüyor, önünde fotoğraf çektiriyor ya da minik banklarda soluklanabiliyorsunuz. Tepelerde çok daha güzel şelaleler olduğunu duydum, imkanınız ve tabi ki kondisyonunuz varsa görün ve yorumlarınızı paylaşın. (Tabi ki gerekli güvenlik tedbirlerini alarak)

Kısaca, Tatlıca Şelaleleri çok güzel bir doğa harikası ve bir şekilde yolunuz Sinop ve civarına düşerse buraya uğramadan dönmeyin derim.

İnaltı Mağarası

İnaltı Mağarası ve Kanyonu; Ayancık’ın doğal güzelliklerinden. Ayancık’a yaklaşık 35 km mesafedeki İnaltı Köyü’nde.

İnaltı Köyü Orman Yolu
Giderek yükselen harika bir orman yolunun içinden geçerek vardık İnaltı mağarasına…. Manzara gerçekten büyüleyici. Tek sıkıntı telefonların çekmemesi… Bizim gibi iki araba düştüyseniz yollara, birbirinizle koordineli hareket etmeniz zor. Yollardaki yönlendirme tabelaları da yeterli değil maalesef.

İnaltı Mağarası Merdiven Yolu
Kıvrıla kıvrıla çıkan basamaklarda yaklaşık 5 dakikalık bir yürüyüşün ardından varıyorsunuz mağaraya. Genişliği 5-6 m, yüksekliği 5-15 m olan İnaltı Mağarası travertenler ile doğal oluşumlu sarkıtların bir araya gelmesinden oluşmuş… Oldukça etkileyici… Ancak içerisi çok soğuk. Mağaranın iç kısımlarında sıcaklığın 8 dereceye kadar düştüğünü gördük. Bu yüzden siz siz olun yanınızda bir hırka bulundurun.

İnaltı Mağarası Girişi
Mağaradan sonra; Kanyon yolunu takip ederek Ayancık’a doğru yol alıyoruz. Burası, suların aktığı güzel bir orman yolu…Yol çok düzgün değil ancak çok güzel ve biraz sarsıntıya değer…
Mağara İçi-Sarkıtlar

Ayancık

Hakkında çok güzel şeyler okumama rağmen çok etkilemedi beni Ayancık. Evet, sırtını yemyeşil ormanlara dayamış bir sahil kasabası ama Gerze’nin o şirin ve kendine özgü ruhunu burada bulamıyorum. Sahil boyunca biraz yürüyüş yapıyor ve akşam yemeği için bir cafede mola veriyoruz. Kulak mantısının meşhur olduğu söyleniyor. Ancak, Gerze’de yediğimiz o mis kokulu tereyağlı mantılardan sonra margarin kullanılarak hazırlanmış mantı bizi çok büyük bir hayal kırıklığına uğratıyor. Yemekten sonra, yapacak başka bir şey bulamadığımız için Gerze’ye dönmeye karar veriyoruz çok fazla oyalanmadan.